Friday, December 10, 2010

5K

Petua Mengekalkan Perhubungan


1 : Kepercayaan - biler da syg seseorang percaya itu wajib ade(tp jgn prcye 100%)..tnpa kepercayaan
hubungan xkn pergi jauh..seburuk2 perangai pasangan anda,tanamkan kepercayaan anda terhadap dye dlm diri..jika hadapi masalah dgn pasangan anda, tanya si dia terlebih dahulu, jgn cepat melatah dan terus serang dia

2 : Kesetiaan - ha ni yang paling penting sekali tp ramai yang tidak amalkan. pleas la kalau suda berpasangan jage la kesetiaan tu baik2..da tau awak tu suda berpunye jangan la pasang spare part@skandal.

3 : Kejujuran - penting untuk kita jujur dalam semua benda. jangan la sesekali anda menipu pasangan anda walaupun anda fikir itu hanye lah perkare kecil. cmne kte nk pasangan kte jujur kalau kte pun tidak jujur...

4 : Keserasian - percaya x walaupun kte sayang antara satu sama lain tapi jika serasi xde mesti hubungan tu xkn pergi jauh(mcm aku biler lepak2 dgn awek senang berjenaka,senang diajak berbual,bkn biler melepak same2 seorang je yg banyak mulut, tu care aku tafsirkan "keserasian")

5 : Kasih sayang - ha ni mesti semua orang tau kan. tanpa kasih sayang tiada gune la kite berpasangan..perasaan ini akan muncul melalui suke,syg dan akan muncul la CINTA...


tu la cara2 kekalkan hubungan yang aku amalkan..(dulu aku x pernah amalkan 5K diatas..tp alhamdulilah skunk aku mule mempelajari dan mengamalkan 5K tu..)
SELAMAT MENCUBE!!!!

No comments: